Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday 18 February 2015

Omega Guard and Lecithin SHAKLEE

بِسْمِ ٱللهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

* * *
Masuk 19hb ni (hari ni), it means sudah sebulan duk kt UIA dalam semester 3 ni. Alhamdulillah, setakat ni berjalan dengan biasa, malah tambah  baik dan lancar! InshaAllah :) hehe.



Ohh, semester ni pindah mahallah (asrama), which is jauhhhh dari bangunan2 kelas, memang bkejar-kejar juga la pergi ke kelas. P E N A T. Memang penat! Tengah hari pun belum tentu dapat curi masa untuk lunch. Mahllah baru ni pun turun naik dengan tangga ja. Last sem ja mahallah kami special sikit ada elevator (sbb 9 tingkat kan). Tapi, nasib baik bilik kat tingkat 2 ja, okayyy jugak lah. So far so good :) 

Alhamdulillah.

* * *

MINGGU PERTAMA-KEDUA:
Student? Tipu lah kalau tidak penat kan. Kalau nampak katil bantal tu memang heaven. Daya tarikan kuat sangat kan untuk tidur. Okay, saya faham, saya pun student jugak :) pemandangan biasa la tu kalau kt asrama, bila siang ja tidur, bila ada masa free tidur, P E N A T katanya. Saya pun pernah alami juga. TAPI, itu semester 1 dulu! 

"Eh, semester 3 ni?" 

--Memang, memang, memang saya jaaarang tidur siang untuk semester 3 ni. Tiada rasa penat sangat, naik tangga pun tiada lah tercungap-cungap. Steady ja. 

DULU, SEMESTER 1, SANGAT KERAP TIDUR. Bila kat kelas, boleh rindu pula kat katil bantal :p memang diakui la, semester 1 tahun lalu, memang tidur ja selalu. Mungkin sebab last sem 2 subjek ja kan *tiada kesedaran*

Memandangkan semester ni pun ada 5 subjek, memang nampak lah terkejar-kejar, tambah lagi, asrama jauh :( 

TAPI, NTAHLAH KENAPA SAYA AMAT JARANG TIDUR SIANG. Selama sebulan dalam semester ni, ada la mungkin dalam 2-3 kali ja (inshaAllah kalau x salah) , Kalau dibandingkan dengan roommates yang lain, memang dorang akan tidur. 

Lepas tu, saya jarang rasa lapar. Pernah masa minggu pertama semester 3 tu, ada la mungkin dalam 3 kali SAHAJA makan nasi. Langsung tiada rasa lapar! Hahhh kenapa perut aku ni >_< sampai hari tu, kami round Paradigm Mall pun aku tiada rasa penat! Tambah lagi, memang aku tiada makan nasi kemarin dia tu. Jalan pun tiada sakit pinggang lagi (memandangkan aku ni memang sakit pinggang kanan kalau jalan dalam sehari tu)



Lepas tu, baru aku perasan, masa tu lah juga first attempt aku ambil Lecithin dengan Omega Guard. Ya Allah, ni ka hasilnya?! I'm amazed :') memang selama pengambilan 2 benda tu, aku rajinkan minum air, even dalam sehari tu aku fail untuk habiskan 2 liter (paling minimum) , aku latih untuk bawa botol air pergi mana ja, sampai sekarang kalau tiada botol air kat sisi macam rasa tiada bawa hp pula (cehhh sampai gitu feeling dia :p) hehe ni sebenarnya since high school lagi terbiasa gni. Alhamdulillah, feel blessed :) 



Ohh ya! Apa perubahan yg aku memang rasa masa first week of semester 3 ni (first week juga aku ambil Shaklee for the first time), bibir aku kering, pecah, mengelupas :( i tried so hard untuk minum air. Memang rajin la minum air masa ni. Untuk pulihkan, aku sapu Vaseline dan minum air, serta ambil LECITHIN DAN OMEGA SHAKLEE. Alhamdulillah, semakin membaik :) Apa yang aku ingin conclude sini, ni mungkin effect both products, dia macam galakkan kita minum air tau! Sebab aku ada baca kt blog akak sorg ni, dia ambil lecithin, memang RASA HAUS GILA! Sehari tu dia ambil 2x air 1.5L tu, tapi x hilang haus jugak! Dlm beberapa hari tu, hilang juga rasa dahaga dia :)

* * *
Minggu ke-tiga:

Masa 3rd and 4th week ni, pengambilan lecithin dan omega aku semakin konsisten. 

Alhamdulillah :) 

Rasa x lengkap sehari kalau tiada ambil lecithin dan omega. Kan memang aku TRY untuk rajinkan diri minum air, senang kira, aku minum dekat botol 1.5L. Target aku, dalam sehari tu, mesti kena habiskan air 1.5L. FAILED! Ya. Memang susah untuk buat benda baru. Kan? Tapi, apa juga salahnya kita usaha. Masa minggu ketiga ni lah, muka aku keluar masuk tandas, rasa ingin terkencing tu tiap masa datang >_< memang perasan la, aku kerap ke tandas dalam minggu tu. Ehh, baguslah kan kerap kencing tu, haaa tu la buang toxic dalam badan tuuuuu! Ni ea effect lecithin dan omega (ditambah dengan amalan minum air dengan rajin xD)

* * *
Ya Allah! Nampak sangat kronologi perubahan mendatang dalam badan aku ni?! xD Syukur sangat. Merasa juga perubahan tu - InshaAllah :) hiksss. Tahu, roommates aku pun jealous nampak aku tabah betul tiada tidur siang, tiada rasa penat, Sampai sorang roommate ni beli kat aku Lecithin dengan Omgea xD 

Cerita dia? Aku dengar2 dia pun kurang2 makan nasi dh ~ heeee ^^v


No comments:

Post a Comment